tirsdag 16. august 2011

A treat box - A mix of the new Munch museum and SuperMario

Jeg har vær så heldig å komme med i design teamet til Kort O Mania. Mitt første DT bidrag skulle være noe til en gutt eller mann.

Siden broren min har bursdag i dag - ble også bidraget laget til han. Broren min skal være med på å planlegge byggingen av Munch museet (en jobb han gleder seg veldig til) - og derfor laget jeg et snoplager til han med form som det nye Munch museet (med visse kunstneriske friheter).


(Illustr.: Herreros Arquitectos)
Bildet er lånt fra: http://www.innodesign.no/nor/Bygg-Anlegg/Tok-en-spansk-en

Det nye Munch museet som skal ligge i Bjørvika ved Operaen er tegnet av arkitekter i det spanske firmaet Herreros Arquitectos. Det er 14 etasjer høyt, består av mye glass og er litt utradisjonelt i formen. Ut fra tegningene ser det ut til at det skal ligge helt i vannkanten. 


Jeg har forsøkt å få til noen av rutene ved å lage et "plastrom" på framsiden av boksen. Knekken på toppen kompliserte det litt.


Mot toppen har jeg laget et lite platå i gjennomsiktig plast med små utstansende damer (har ikke utstanser av mann - så det ble bare et kjønn). I bakgrunnen har jeg printet ut små versjoner av bildene "skrik" "Solen" og "Pikene på broen".


Utsnitt av pynten på boksen. Jeg har brukt svirler (utstanset med Silhouette SD) og ulike blomster. Små jente charms henger utover kanten av boksen. Små gule stjerner og en liten hjemmelaget blå sopp, samt spørsmålstegnboksene som det står trær i, er med for å skape litt humor. Broren min var barn på den tiden Nintendo hadde sin store landeplage med SuperMario - tror broren min rundet alle brettene gang på gang....  



3 kommentarer:

  1. Nydelig denne ble!! Tipper bror din blir kjempe glad for denne! Gleder meg til å bli bedre kjent med deg også! Ha en fin dag:)
    Klem Ane

    SvarSlett
  2. Fantastisk dette du har laget, mer enn et kort! Fantasifullt og gjennomtenkt som vanlig. De er veldig heldige som har fått deg med på laget i Kort o Mania.

    SvarSlett
  3. Den här är verkligen välgjord och jättesnygg!!
    Detaljerna är helt fantastiska, väldigt genomtänkt.

    Önskar dig en fortsatt trevlig helg :)

    Kram, Nelle

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...