fredag 3. februar 2012

Sewing a Christmas Dress

I fjor var jeg på utkikk etter noe nytt til jul. Det fant jeg ikke - så løsningen ble igjen å sy noe. Inspirasjonen fant jeg fra et bilde på nett av en kjole med snøring i ryggen. Flere kjoler jeg hadde sett på hadde vaffelsøm i livet/ryggen. Jeg hadde egentlig ikke sydd vaffelsøm med strikk - så det ble en liten utfordring å finne ut hvordan det skulle gjøres. - Så var det jo så enkelt! Bare å surre opp strikken på undertråden for hånd, vanlig overtråd og sy på maskin. Resultatet ble helt greit:


Kjolen er sydd i Chenille med striper/folder fra Stoff og stil. Stoffet vasket jeg før jeg startet og dermed forsvant de fine foldene/stripene. Ja - da ble kjolen sydd i enkel chenille.... Beltet er fra en stoffrest fra stoff og stil - men dette stoffet er utsolgt for flere år siden.


Rett før jul kjøpte jeg meg sømbyste. Jeg har ønsket meg dette i mange år - og det er utrolig tidsbesparende - slipper å prøve på det jeg syr hele tiden (for jeg følger sjelden mønster - eller jeg gjør store endringer på mønsteret).


Slik ble ryggen, med vaffelsøm og snøring.


Denne er sydd uten mønster - og jeg kommer ikke til å lage mønster på denne tror jeg. Kjolen er sydd for å passe meg - og da er det ikke sikkert at mønster vil hjelpe andre,  men gjerne bli inspirert til å sy om du vil :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...