tirsdag 1. mai 2012

A scrapped vintage motorcycle


Denne gangen er utfordringen hos Kort o Mania - alt er lov. Sponsor denne uken er Kort Hobby, så vi i DT skulle bruke metall fra sponsor på våre prosjekter. Jeg har aldri forsøkt meg med metalltape før - så det utgangspunktet for dette prosjektet var at jeg ville prøve meg med metalltape og metall på et prosjekt som ikke var "Steam Punk"


Ideen til denne motorsykkelen kom mens jeg spiste pizza på Peppes med familien. Peppes restaurantene har masse vintage modeller og leker stående for å pynte opp. Bildet under er tatt på restauranten og viser en liten modell av en vintage motorsykkel. Denne ville jeg prøve å lage i papir.


Modellen er bygd av papp i bunnen. Jeg har brukt et ark fra Maja Design Crea Diem - Må du leva og Vaxa. Metalltapen er fra Torsov bilrekvisita. Noen av metall charmsene er fra  Kort Hobby, men s andre er ting jeg har hatt liggende.


Hjulkapslene har jeg skåret ut med Silhouette. Disse har jeg laget ved å gjøre om et bilde av et antikk trehjul til en Silhouette studio fil.


I noen av overgangene på lasteplanet og veg dekkene, har jeg brukt "Snow Paint" fra Panduro


Selve styret er laget av sugerør, med trepinner inni. Sugerørene er så dekket med metalltape.


Jeg er med på disse utfordringene:




15 kommentarer:

  1. Kjempe stilig! :)

    Ha en fin dag.

    SvarSlett
  2. Super flot og kreativt lavet!!!

    Tusinde tak for at du deltager i vores udfordring på Card and Scrap

    SvarSlett
  3. Så den på ei a gruppene på fjæsboka men måtte inn og se resten....UTROLIG STILIG :)
    Ha en fortsatt fin og kreativ vår :)
    Lille

    SvarSlett
  4. Rååååålekker, Kirsten!!
    Du er ekstremt dyktig på disse 3D tingene, det er en fryd å se :)
    Go`klem fra Maya

    SvarSlett
  5. wawww hvor er den flot.

    10000 tak for at du deltager på card and scraps udfordring.
    knusss♥

    SvarSlett
  6. Bøyer meg i støvet nok en gang Kirsten. Den kreativiteten din bare over går det aller meste! Du er drivende dyktig og har en kreativ fantasi som må overgå de fleste! :) Kjempe gøy å følge med på det du lager! Klem

    SvarSlett
  7. Såå kul motorsykkel!!

    Tusen takk for at du deltar i utfordringen vår!

    Linda, Scrapperiket:)

    SvarSlett
  8. Heisan!
    Takk for hjelpen og der fant jeg deg.
    Den sykkelen var RÅÅÅÅ KUL altså...hjelp for en pirkejobb det må ha vært å lage .WOOW!
    Gleder meg til å følge fortsettelsen og legger meg også til som følger og i blogglista mi

    Klem Fra Eva Helen

    SvarSlett
  9. Du allverden for ett prosjekt, små pirk og god tålmodighet. Den ble jo råååå stilig.

    SvarSlett
  10. Fabulous project! Thanks for joining us at Crafts 4 Eternity this week hugs x

    SvarSlett
  11. Fy søren så tøfft !!
    Nydelig rett og slett.
    Du er bare helt rå, Kirsten !!

    Klem Kjersti

    SvarSlett
  12. Helt fantastisk rått!!! Denne er bare enestående bra!!!
    Klem

    SvarSlett
  13. Utrolig flott motorsykkel!!!
    Digget rett og slette den altså ;)
    Ha en fin held.
    Klem

    SvarSlett
  14. Denne her var bare knalltøff!

    SvarSlett
  15. Super flot.
    Tak for at du deltager i vores udfordring hos card and scrap.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...